Om onze UZ-accounts beter te beveiligen, hebben we een extra identificatiestap ingevoerd om je buiten het UZ-netwerk aan te melden. Je moet dan twee stappen doorlopen:
- Een eerste stap met je gebruikersnaam en wachtwoord
- Een tweede stap met een authenticator-app of een sms-code op je smartphone
Die werkwijze heet multifactorauthenticatie of MFA. Je stelt die tweede stap één keer in, daarna kan je ze op alle online toepassingen zoals webmail en Teams gebruiken.
Aanmelden in Artemis
Artemis is het thuiswerkplatform van het UZ Gent. Via deze weg stel je de multifactorauthenticatie in.
- Plaats je identiteitskaart in de kaartlezer
- Surf naar https://artemis.uzgent.be
- Selecteer je certificaat en klik op OK
- Geef de pincode van je eID in
- Je hoeft je gebruikersnaam niet meer in te vullen: je rijkregisternummer wordt automatisch uitgelezen
- Vul je UZ-wachtwoord in en klik op Aanmelden
- Ga akkoord met de Citrix-licentieovereenkomst en download de Citrix-cliënt
- Vink Voorwaarden aan en klik op de knop Install
- Klik op finish
Hoe MFA instellen?
- Handleiding: hoe stel ik MFA in? (468.84 KB) "pdf"
- Lukt het niet met de handleiding? Neem dan contact op met de ICT-helpdesk op tel. 09 332 20 01 (elke werkdag van 8 tot 17 uur).